Op vakantie bij de buren: B&B Rechthuis van Zouteveen

Vandaag gaan wij een weekend weg. Een ‘minivakantie’ noemen we het voor Lev, waardoor het voor hem duidelijk is dat we vannacht niet thuis slapen. Wij wonen in Rotterdam en meestal gaan we richting Limburg, Drenthe of de Ardennen wanneer we weer een zuurverdiende minivakantie inlassen. Dit keer blijven we echter wel heel dicht bij huis: we gaan naar Schipluiden!

"Meteen zijn we verliefd: hier wil ik wonen

Bizar dat je met zo’n klein stukje rijden, je je al in zo’n totaal andere wereld kunt wanen. Hoge gebouwen maken plaats voor hoge bomen, en weidse weilanden: Holland at its finest. Voordat we naar de eindbestemming koersen, rijden we eerst even naar Maasland om daar rond te neuzen. Meteen zijn we verliefd: hier wil ik wonen!! Maasland heeft de meest toffe huizen aan kleine grachtjes, allemaal rondom de kerk gebouwd. Je waant je terug in de tijd, beloofd!

Hierna rijden we door naar Schipluiden om wat biertjes te halen voor vanavond. Meteen valt mijn oog op Farm-I-See. Dit is een pop-up store waar ze allerlei lokale producten verkopen. Superleuk, en hoe ‘Hof van Delfland’ wil je het hebben. De naam is een grappige kwinkslag naar de apotheek die vroeger in het pand gevestigd was.

Nu is het echt de hoogste tijd om ons B&B op te gaan zoeken. Dwars door de weilanden, met op de achtergrond nog de skyline van Rotterdam te zien, rijden we naar Rechthuis van Zouteveen… Wat een prachtplek! De meest Hollandse landschappen gaan aan ons voorbij. Ik snap dat zo’n beetje 60% van de bezoekers aan dit B&B uit het buitenland komen. Als je als toerist Nederland bezoekt, is dit echt de place to be! Het B&B ligt aan een super leuk watertje waar druk wordt gevaren en gesupt. Daarnaast is het een komen en gaan van wandelaars en fietsers. Geef ze eens ongelijk! We hebben eigenlijk spijt dat we niet een nachtje hebben bijgeboekt: Het kriebelt nu al om de natuur in te duiken.

De eigenaren zijn niet thuis, dus we vinden de sleutel en laten onszelf binnen. Wat een prachtig pand! Beneden is er een gezamenlijke keuken, waar je een kopje koffie of thee mag pakken. Daarachter ligt de eetkamer met een klein knus woonkamertje waar je ‘s avonds kunt chillen. Alles is met smaak ingericht en van alle luxe voorzien. Ook onze kamer ziet er heerlijk uit: schoon, luxe en wat een heerlijke bedden.

"We worden ongegeneerd in de watten gelegd
In de avond eten we bij Indigo, een geweldig biologisch restaurant in Schipluiden. Na een heerlijk nachtje en een baddersessie, schuiven we aan bij het ontbijt. Het ontbreekt ons aan niks, en we worden ongegeneerd in de watten gelegd door Marja en haar man. Beide zijn super leuke mensen die met veel passie vertellen over hun drukke job. Terwijl we een heerlijk broodje naar binnen schuiven met de opkomende zon op de achtergrond, zien we de eerste watersporters alweer voorbij komen… Dit voelde oprecht als een vakantie in eigen omgeving. Wij komen zeker terug!

Wil je ook een dagje op minivakantie in eigen land? Schipluiden ligt tussen Rotterdam en Delft en is dus vlakbij. Sanne stippelde alvast een fietroute uit voor dit prachtige gebied.

hallo hier ben ik

Geen resultaten gevonden
Familie & kids

World Food Day: Waar komt ons dagelijks eten vandaan?

Biologische Melkveehouderij Gravesteyn

Buitenhotel De Vreemde Vogel
Workshops
Streekproducten

Gevulde kip met een verrassende inhoud

Zorgboerderij De Buytenhof

Thuis bij Rauwdouwer

Rauwdouwer

Pluk de herfst en haal hem in huis!